NOVA DIRECTIVA 2013/53/UE PER EMBARCACIONS D’ESBARJO I MOTOS AQUATIQUES

10-gen.-2014 | Estudis, estadístiques i informes, Notícies del Clúster, Notícies del sector, Reglamentacio i Normativa

Comparteix:

NOVA DIRECTIVA 2013/53/UE PER EMBARCACIONS D’ESBARJO I MOTOS AQUATIQUES DEROGA LA DIRECTIVA 94/25/CE

 

Després de 15 anys de permetre el lliure comerç d’embarcacions, motors i components al mercat únic de la UE, la Directiva de la UE sobre embarcacions d’esbarjo 94/25/CE, modificada per la Directiva 2003/44/CE, va ser substituïda per la nova Directiva 2013. /53/UE publicat el 28 de desembre de 2013.

Des de la primera aplicació de la Directiva l’any 1996, la indústria nàutica ha evolucionat de manera exponencial i una sèrie d’innovacions de producte, com la propulsió híbrida o elèctrica, es van fer més habituals als diferents mercats europeus. Els grans reptes ambientals com el canvi climàtic i la qualitat de l’aire van influir i continuen influint en l’elaboració de polítiques a Europa en tots els sectors, inclosa la indústria nàutica.

A més, la Unió Europea va revisar el seu enfocament a la legislació sobre productes i va adoptar el “Nou Marc Legal” el 2008.

La nova Directiva inclou els canvis introduïts pel nou marc legal, és a dir, tots els elements necessaris per a procediments efectius d’avaluació de la conformitat i marcatge CE, acreditació d’organismes notificats (els organismes de certificació) i vigilància del mercat, inclòs el control de productes de fora de la Unió. , creant una regulació més coherent per al mercat únic de la UE. Els requisits essencials de la Directiva es van modernitzar i aclarir per reflectir el més alt estat de l’art en la construcció d’embarcacions i la fabricació d’equips.

Igual que l’anterior Directiva, el nou text fixa totes les condicions per primera vegada a la venda i posada en servei d’embarcacions, motors i determinats components a Europa. Tots els estats membres de la Unió Europea, així com els països de l’Espai Econòmic Europeu (Islàndia, Liechtenstein, Noruega) i Suïssa apliquen la mateixa legislació. Per tant, serà obligatori complir amb tots els aspectes de la Directiva de la UE 2013/53/UE, ja que això obre les portes a l’ampli mercat europeu on els productes es poden comercialitzar i adquirir lliurement.

  • Abans del 18 de gener de 2016, els estats membres han de modificar la seva legislació nacional i transposar tots els requisits de la nova Directiva.
  • El 18 de gener de 2016 es derogarà l'”antiga” Directiva 94/25/CE i deixarà d’aplicar-se
  • Entre el 18 de gener de 2016 i el 17 de gener de 2017, les empreses tindran una transició d’un any durant el qual podran col·locar per primera vegada al mercat de la UE vaixells, motors i components que compleixin i tinguin el marcatge CE segons el “vell” o el “Noves” directives (això pretén permetre la venda de productes existents)
  • A partir del 18 de gener de 2017 Només s’acceptaran productes que compleixin i hagin provat la nova Directiva 2013/53/UE.
  • Hi ha una exempció a aquest calendari: les petites i mitjanes empreses que produeixen motors de propulsió d’encesa per espurna (SI) fora de bord amb una potència igual o inferior a 15 kW tindran tres anys addicionals per adaptar-se a les noves normes de la UE sobre límits d’emissions d’escapament dels motors. Aquestes empreses podran continuar produint i col·locant motors al mercat de la UE que compleixin els límits de l’etapa I d’emissions d’escapament fins al 17 de gener de 2020 inclòs.

 

Us adjuntem:

¡SUBSCRIU-TE A LA NEWSLETTER!

He llegit i accepto la política de protecció de dades