ADIN COMPAREIX AL PARLAMENT PER DEBATRE L’AVANTPROJECTE DE LA NOVA LLEI DE PORTS
LES 23 AL·LEGACIONS PRESENTADES PER ADIN, PROPOSEN PROMOURE LA NÀUTICA D’INICIACIÓ I ELS ESPORTS NÀUTICS
L’Associació d’Indústries Nàutiques, ADIN, junt amb les Federacions Esportives de Vela i Motonàutica, han comparegut al Parlament Català per defensar les seves esmenes i propostes en relació a l’avantprojecte de la nova Llei de Ports davant la Comissió de Política Territorial, integrada per:
Grup Parlamentari de Junts pel Sí
Sra. Neus Lloveras i Massana Relatora
Grup Parlamentari de Ciutadans
Sra. Marina Bravo Sobrino
Grup Parlamentari Socialista
Sr. Jordi Terrades i Santacreu
Grup Parlamentari de Catalunya Sí que es Pot
Sra. Hortènsia Grau Juan
Grup Parlamentari del Partit Popular de Catalunya
Sr. Alberto Villagrasa Gil
Grup Parlamentari de la Candidatura d’Unitat Popular – Crida Constituent
Sr. Sergi Saladié Gilque
Les ponències han anat a càrrec de:
- Xavier Torres, President de la FCV
- Miquel Mallafré, President de la FCM
- Miquel Guarner, Secretari General d’ADIN
Per part de la FCV, Xavier Torres, ha fet èmfasi en que “més del 50% dels Ports Catalans son gestionats per Clubs Nàutics, amb finalitats socials i esportives i sense afany de lucre i el gran arrelament que tenen molts d’ells en les respectives poblacions”.
Per part de la FCM, Miquel Mallafré ha defensat que “a Catalunya tenim una gran afició i tradició en els esport i competicions a motor, no únicament pel que fa al mon dels cotxes amb la F1 i el Rallis, i de les motos amb MOTO GP i Trial, sino també amb l’esport de la motonàutica on tenim nombrosos campions d’Europa i del Mon”.
I per part d’ADIN; Miquel Guarner, ha fet un resum de les 23 al·legacions presentades, destacant que:
- Les concessions i els preus dels amarradors frenen el desenvolupament del sector nàutic i que la nova llei de ports hauria de considerar buscar un model portuari similar al francès, amb molts ports bàsics de titularitat municipal i d’altres, amb mes serveis, de titularitat privada.
- L’avant projecte de llei es molt continuista, recollint dels interessos dels inversors i les grans eslores, per davant dels Clubs Nàutics i la nàutica popular, i que ADIN recomana un model socialment mes popular, mediambientalment respectuós i funcionalment cogestionat.
Per acabar la intervenció de la seva ponència Guarner va manifestar que “un sector que genera 8000/10000 llocs de treball directes i que en el passat havia tingut una potent indústria amb drassanes de renom europeu, hauria de tenir mes suport i que per al foment de la iniciació a la nàutica aniria molt be que la TV pública emetés regularment un programa com TEMPS DE MAR, similar al conegut TEMPS DE NEU”.