ELS BENEFICIS DE LA COMPETÈNCIA PER ALS CONSUMIDORS: PREGUNTES I RESPOSTES

5-maig-2021 | Notícies Generals

Comparteix:

La competència és un instrument essencial per a millorar el benestar de la societat.

La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) té l’objectiu de garantir, preservar i promoure la competència efectiva i el bon funcionament dels mercats, en benefici de consumidors i usuaris.

Els beneficis de la competència són, a vegades, indirectes per als consumidors i usuaris i poden resultar complexos d’entendre.

La CNMC ha publicat la Guia “Els beneficis de la competència per als consumidors” en la qual respon a preguntes freqüents per a explicar com funcionen els mercats i perquè és necessària la competència entre les empreses.

Aquesta Guia pretén ser una eina per a acostar als consumidors i usuaris a qüestions com què és la competència, com ens beneficia a tots, quan la competència pot estar en risc, com es relaciona la competència amb la regulació econòmica i com ha de ser la regulació, quin és el paper de la CNMC i com és possible col·laborar amb la CNMC.

La Guia consta d’una bateria de preguntes freqüents relatives a la competència i a la bona regulació a les quals es pretén respondre de manera didàctica, intercalant notes i casos reals.

La Guia es recolza a més en infografies i vídeos didàctics.

Esperem que sigui del vostre interes.

Guía_competencia_consumidores_

¡SUBSCRIU-TE A LA NEWSLETTER!

He llegit i accepto la política de protecció de dades