INICI D’ANY IRREGULAR EN LES MATRICULACIONS D’EMBARCACIONS DURANT GENER 2022, AMB UN CREIXEMENT DEL 2,2% A NIVELL ESTATAL I UNA RECULADA D’UN -22,6% A CATALUNYA.

4-febr.-2022 | Estudis, estadístiques i informes, Notícies del Clúster, Notícies del sector, Notícies Generals

Comparteix:

– Barcelona, Febrer 2022. Durant el mes de Gener, la matriculació d’embarcacions noves en tot l’Estat ha augmentat un 2,2%, mentre que a Catalunya ha disminuït en un -22,6%, passant, a nivell estatal de 183 a 187 embarcacions matriculades, mentre que a Catalunya, s’ha passat, respecte al mateix període, de 31 a 24 embarcacions matriculades, segons l’informe elaborat per CLÚSTER NAUTIC CATALÀ amb dades de la Direcció General de la
Marina Mercant.

Dit l’anterior, desglossat per particulars i lloguer, en el conjunt de l’Estat el mercat de particulars (llesta 7.a) ha retrocedit d’un -7,5%, passant de 161 a 149 embarcacions matriculades, i el mercat de lloguer (llesta 6.a) ha augmentat un 72,7%, passant de 22 a 38 embarcacions matriculades, mentre que a Catalunya el mercat de particulars disminueix amb una reculada d’un -22,2% passant de 27 a 21 embarcacions i el de lloguer amb una reculada de -25%,
passant de 4 a 3 embarcacions matriculades.

El mercat de lloguer (llista 6a) ha representat en tot l’Estat un 20,32% del total d’embarcacions matriculades, mentre que a Catalunya ha representat un 12,5%.

La Capitania de La Corunya és la que més embarcacions ha matriculat amb 30 embarcacions, seguit de Palma amb 18, Barcelona 15, Almería amb 14,  Alacant amb 12, Cartagena amb 11 i Las Palmas, Màlaga i Santa Cruz de Tenerife amb 10 completen les primeres posicions en el rànquing estatal.

Tipus d’embarcacions:

Per tipus d’embarcacions, a nivell estatal, els majors ascensos corresponen a les embarcacions semirígides amb un augment del 71,4%, seguides de les embarcacions de vela amb un 25%, d’altra banda ,els majors descensos corresponen a les motos aquàtiques amb un-28,1% seguit de les embarcacions pneumàtiques amb un -19,2% i finalment les embarcacions rígides que s’han mantingut intactes amb un 0% de variació amb 94 embarcacions matriculades.
Mentre que, a Catalunya, les embarcacions semirígides tenen un increment d’un 50%, amb descensos en la resta de les tipologies, sent els majors descensos els corresponents les motos aquàtiques amb un -100%, seguits de les embarcacions de vela amb un descens del -50%, de les embarcacions pneumàtiques amb un descens del -25% i finalment, les embarcacions rígides amb un descens del -20%.

Mercat d’embarcacions de segona mà:

Quant al mercat de les embarcacions d’ocasió, a nivell estatal experimenta una reculada del –15,8% passant de 1.200 a 1.010 embarcacions; mentre que a Catalunya experimenta un descens d’un -22,4%, passant de 254 embarcacions a 197.

Declaracions:

En opinió d’Amadeu Núñez, president de ADIN-CLÚSTER NÀUTIC, “La pandèmia del COVID-19 que ha fet estralls en bona part dels sectors econòmics no ha aconseguit frenar el sector nàutic espanyol, i tenim dipositada una gran confiança que la temporada 2022 experimentarà creixements en gairebé tots els subsectors nàutics”.

Miquel Guarner, secretari general de ADIN-CLÚSTER NÀUTIC, “Durant el 2021, hem realitzat importants campanyes de promoció, havent captat un turisme nacional que ha apostat per la náutica com activitat familiar de màxima seguretat, com en el cas del xàrter nàutic i les activitats de platja i estem segurs que es consolidarà en la temporada 2022 i següents.”

NdP CLUSTER NAUTIC Evolucion de las matriculaciones Enero 2022

RANQUING CLUSTER NAUTIC NOVES I OCASIO CAT I OCASIO ESP GENER 2022

RANKING CLUSTER NAUTIC MATRICULACIONES EMBARCACIONES NUEVAS ENERO 2022

¡SUBSCRIU-TE A LA NEWSLETTER!

He llegit i accepto la política de protecció de dades