LA VENDA D’EMBARCACIONS DURANT L’ANY 2023 S’HA MANTINGUT ESTABLE A TOT L’ESTAT I A CATALUNYA HA TINGUT UN PETIT RETROCES

10-gen.-2024 | Notícies del Clúster, Notícies del sector, Notícies Generals, Salons i fires nàutiques

Comparteix:

LA VENDA D’EMBARCACIONS DURANT L’ANY 2023 S’HA MANTINGUT ESTABLE A TOT L’ESTAT, MENTRE QUE A CATALUNYA HA TINGUT UN PETIT RETROCES.

Destaca el creixement del +4,2 % de les embarcacions de lloguer (llista 6a) que representen ja el 34,6 % del mercat i el de les motos aquàtiques que amb un creixement del 44,5 % representen ja el 31,3 % del mercat.

– Barcelona, Gener 2024. Durant el període Gener-Desembre la matriculació d’embarcacions noves a tot l’Estat s’ha mantingut estable amb un retrocés d’un – 0,1 % i a Catalunya amb un petit retrocés del – 3,6 %, passant, a nivell estatal de 5792 a 5786 embarcacions matriculades, mentre que a Catalunya, s’ha passat, respecte al mateix període, de 971 a 936 embarcacions matriculades, segons l’informe elaborat per CLÚSTER NÀUTIC CATALÀ amb dades de la Direcció General de la Marina Mercant. Desglossat per particulars I lloguer, al conjunt de l’Estat el mercat de particulars (llista 7a) ha baixat d’un – 2,2 %, passant de 3870 a 3783 embarcacions matriculades, I el mercat de lloguer (llista 6a) ha augmentat d’un + 4,2 %, passant de 1922 a 2003 embarcacions matriculades, mentre que a Catalunya el mercat de particulars ha caigut d’un – 10,2 % passant de 610 a 548 embarcacions i el de lloguer ha crescut d’un + 7,5 %, passant de 361 a 388 embarcacions matriculades.

El mercat de lloguer (llista 6a) representa a tot l’Estat un 34,6 % del total d’embarcacions matriculades, mentre que a Catalunya representa també un 41,5 %; seguint la tendència de canvis en els hàbits de consum dels usuaris iniciada els darrer anys, on cada cop més aposten pel lloguer, resultant que més d’una de cada tres embarcacions matriculades, tant al conjunt de l’Estat, com a Catalunya, ho estan en llista 6a.

La Capitania de Palma de Mallorca és la que més embarcacions ha matriculat amb 806 embarcacions, A Corunya amb 621, Palamós 446, Alacant amb 397, Bilbao amb 393, seguit de Barcelona amb 330, Almeria amb 283, Cartagena amb 261, Màlaga amb 221, Gijón amb 203, completen les primeres posicions en el rànquing estatal.

Tipus d’embarcacions

Per tipus d’embarcacions, a nivell estatal, únicament es donen creixements a les motos aquàtiques amb un + 44,5 % i de les embarcacions neumàtiques amb un + 9,0 %, seguides dels menors descensos les embarcacions semirígides amb un – 5,6 %, de les de vela amb un – 17,8 % i de les rígides amb un – 19,2 %. Mentre que a Catalunya, únicament es donen creixements a les motos aquàtiques amb un + 62,3 % i de les embarcacions neumàtiques amb un 0,0 % i dels menors descensos de les embarcacions semirígides amb un – 7,9 %, de les embarcacions de vela amb un – 16,0 %, i de les rígides amb un – 24,9 % Podem resumir dient que el mercat de les embarcacions, tant a nivell global com pel que fa al segment d’embarcacions per a ús particular (llista 7a) s’aguanta principalment degut al bon resultat que han experimentat a Catalunya com al conjunt de l’Estat, tant les motos aquàtiques, com les embarcacions de petites eslores exemptes de titulació i, en particular, fins als 4 m. d’eslora, ambdues dirigides especialment al mercat del lloguer.

Mercat d’embarcacions de segona mà

Com ja hem expressat anteriorment, el mercat de les embarcacions d’ocasió, disminueix degut principalment a l’escassa disponibilitat d’embarcacions degut al progressiu envelliment de la flota disponible als ports. Les dades acumulades de gener a desembre, reflecteixen un retrocés al conjunt de l’Estat d’un – 7,7 %, passant de 16932 a 15635 unitats venudes, mentre que a Catalunya el retrocés d’un – 8,6 %, és similar, passant de 3647 a 3334 embarcacions venudes en el període.

En el conjunt de l’Estat, es venen 2,7 embarcacions d’ocasió per cada embarcació nova matriculada, mentre que a Catalunya, aquest rati es
sensiblement més alt, venent-se 3,6 embarcacions d’ocasió Per cada embarcació nova matriculada. La escassa renovació de la flota nàutica fa que aquest rati hagi baixat fins a 2/3 embarcacions per cada embarcació nova, mentre que no fa gaires anys es venien entre 4 i 5 embarcacions d’ocasió per cada nova embarcació.

Declaracions

En opinió d’Amadeu Núñez, President de CLÚSTER NÀUTIC: “Des del Clúster Nàutic Català creiem que durant la temporada 2023 el sector nàutic català ha mantingut el creixement de les darreres temporades iniciat a l’any 2021 i confiem que el 2024 sigui un any de creixement per al sector, en particular per a la pràctica de les activitats nàutiques, en general, i per al lloguer d’embarcacions, en particular. I creiem que la Copa Amèrica que tindrà lloc a Barcelona durant el 2024, ha de ser un important aparador per a promoure la pràctica d’activitats nàutiques i per servir d’incentiu per a que la indústria nàutica catalana aposti per la innovació.”

Miquel Guarner, Secretari General de CLÚSTER NÀUTIC: “Per al Clúster Nàutic Català el 2024 serà l’any de la consolidació dels nostres projectes de sostenibilitat per a l’economia blava catalana; amb la formació en bones pràctiques mediambientals per a les empreses nàutiques, per a obtenir el Certificat d’Empresa Sostenible amb el DQN, o Distintiu de Qualitat Nàutica que hem dissenyat, i que distribuirem coincidint amb el lliurament de la IX Edició dels nostre Premis per a la innovació, la sostenibilitat i l’economia blava en el sector nàutic.”

PER A MÈS INFORMACIÓ

ULTIMES PLACES – CURSOS GRATUÏTS – INICI 25 GENER

¡SUBSCRIU-TE A LA NEWSLETTER!

He llegit i accepto la política de protecció de dades