LA COPA AMÈRICA TRACCIONARÀ EL TURISME NÀUTIC CATALÀ

31-gen.-2024 | Esports i activitats nàutiques, Notícies del sector

Comparteix:

LA COPA AMÈRICA TRACCIONARÀ EL TURISME NÀUTIC CATALÀ

La Generalitat de Catalunya va acudir aquesta setmana a la fira internacional Fitur per promoure els seus atractius turístics. En aquest sentit, l’estand català ha tingut com un dels protagonistes principals la Copa Amèrica de vela, que se celebrarà d’agost a octubre al port de Barcelona. Així, Catalunya es mostra com a “amfitriona” per a l’esport nàutic, acollir proves internacionals i convertir-se en seu per als clubs esportius.

La promoció de la competició durant el Fitur és una aposta per posicionar Catalunya com a referent mundial en el turisme esportiu, tal com ha transcendit en un comunicat. La Copa Amèrica és una competició que “tindrà una repercussió internacional” com un dels tornejos amb més seguidors del món. Per això Catalunya abandera l’economia blava com un dels seus principals pols d’atracció.

En aquesta línia, la Generalitat emfatitza a “l’efecte traccionador” que té la Copa Amèrica per a les diferents indústries vinculades amb el mar. En el cas del turisme, assenyalen com a principals beneficiats la “reactivació” de la xarxa d’Estacions Nàutiques, la posada en marxa de paquets de turisme nàutic a tot el litoral, i l’increment de l’oferta en activitats de vela, caiac, surf, submarinisme, rem, natació a mar obert, i altres modalitats.

Amb la promoció de la Copa Amèrica durant Fitur, Catalunya dedica un espai propi a la competició al seu estand, on es va poder apreciar de prop una maqueta d’una de les embarcacions. De la mateixa manera, els assistents poden experimentar les emocions de la regata amb una experiència de realitat virtual que encarna el punt de vista d’un regatista, que ja es preparen per a la competició a les instal·lacions del port de Barcelona.

La promoció de la Copa Amèrica a Fitur va de la mà de resultats en augment per al turisme a Catalunya. El secretari dEmpresa i Competitivitat de la Generalitat, Albert Castellanos; la directora general de Turisme, Marta Domènech, el director de l’Agència Catalana de Turisme, Narcís Ferrer, i el delegat del Govern de la Generalitat a Madrid, Joan Capdevila, han destacat el model turístic català com a esquema que ha beneficiat les xifres del turisme per al 2023. En aquest sentit, la despesa turística dels visitants internacionals respecte a l’any anterior va incrementar un 27%, i va passar dels 16.659 milions d’euros del 2022, als 21.200 milions d’euros que s’han assolit el darrer any.

De la mateixa manera, la despesa mitjana per persona també ha crescut respecte al 2022, depassant fins i tot la xifra històrica del 2019, “situant el 2023 com l’any que consolida la recuperació del turisme a Catalunya”. Igualment, s’ha distingit Catalunya com a “líder” de les arribades de turistes internacionals a tot Espanya, abastant el 20% del total. Això ha estat possible “gràcies a un canvi en el comportament de l’oferta”, que desestacionalitza les visites als principals atractius turístics catalans -oferint més d’un 7% de places d’allotjament als mesos d’octubre, novembre i desembre-. També, amb les comarques d’interior guanyant quota d’atracció, passant del 13,5% el 2019 al 15% el 2023.

Pel que fa als mercats de procedència, França continua encapçalant les arribades de visitants estrangers amb 3,8 milions de turistes. La segueix el Regne Unit, amb 2 milions, encara que es troba per sota de les xifres del 2019, un factor condicionat “per la situació econòmica del país i les fluctuacions al canvi de moneda”. Tot i el lleuger descens, el mercat britànic ha millorat en un 26% les xifres del 2022. I pel que fa als turistes no europeus, els Estats Units lidera la llista.

– INSCRIU-TE ULTIMES PLAÇES –

¡SUBSCRIU-TE A LA NEWSLETTER!

He llegit i accepto la política de protecció de dades