Presentades alegacions a l’audiència pública del reglament del Real Decret 186/2023, de 21 de març

20-març-2024 | Notícies del sector, Reglamentacio i Normativa

Comparteix:

El març de 2023 es va aprovar i publicar al BOE el REAL DECRET D’ORDENACIÓ DE LA NAVEGACIÓ MARÍTIMA que tot suposa determinades millores a nivell general, la seva aplicació definitiva encara està pendent a l’espera de l’aprovació del seu REGLAMENT.

En la primera audiència pública al projecte de reglament presentat, des de el sector hem demanat la no aplicació de diverses propostes de la Direcció General de la Marina Mercant.

En particular, no compartim la necessitat de modificar el RD de 2014, per a prohibir l’exenció de titulació per al lloguer d’embarcacions (llista 6ª) de fins a 5m d’eslora i 15 Hp sense titulació, i mantenir-la per al particulars (llista 7ª), principalment per que es una opció molt interessant pel sector nàutic per atreure nous usuaris i d’altra perque no tenim constància de l’allau d’incidents i accidents que des de la DGMM diuen que han succeit, i que en tot cas haurien de justificar al sector amb informes i estadístiques. En tot cas, i s’hi finalment s’hagués de produir modificacació, el reglament hauria de prevuere, en funció de la data de publicació al BOE, un generós termini d’entrada en vigor, suficient per tal que els empresaris tinguin temps d’amortitzar les inversions i de renovar/reformar/adaptar la seva flota d’embarcacions de lloguer, i que com a mínim arribi fins al 30 de setembre, de l’any de la publicació o del següent.

També rebutgem enèrgicament la proposta de que les embarcacions matriculades en llista 7ª poguin demanar autorització per a poder dedicar-se al Xàrter durant 3 meses seguits a l’any (es a dir tota la temporada). En tot cas, i s’hi finalment s’hagués de produir aquesta autorització hauria de ser, com a mínim, amb la següent consideració:

– Idealment el propietari i l’embarcació haurien de cumplir amb tots els requeriments i consideracions legals, i creiem que la millor opció en aquest cas seria que delegués la gestió de la embarcació en una empresa autoritzada de lloguer d’embarcacions.

Per tot lo exposat, hem demanat que aquestes i altres peticions, s’incoporen a la nova proposta de reglament que i preveiem que es faci una segona audiencia publica en uns mesos, motiu pel qual podem assegurar que aquest regalment no entrarà en vigor per a la temporada 2024, i en funció dels timmings, podria entrar en vigor per a la temporada de 2025 o 2026.

Curs Bones Pràctiques
Cursos online

Cursos online

Salon Nautico Barcelona_2025

¡SUBSCRIU-TE A LA NEWSLETTER!

He llegit i accepto la política de protecció de dades

Resum de privacitat

Aquest lloc web utilitza cookies per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les cookies s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.