Seminari “La Venda Nàutica a l’era digital: Estratègies per a respondre a un mercat en transformació”

20-febr.-2025 | Formació i cursos, Notícies del Clúster, Notícies del sector, Notícies dels socis, Seminaris, jornades i premis

Comparteix:

Seminari “La Venda Nàutica a l’era digital: Estratègies per a respondre a un mercat en transformació”

 

Les empreses nàutiques necessiten assistir al seminari “La Venda Nàutica a l’era digital: Estratègies per a respondre a un mercat en transformació” per adaptar-se als canvis que estan modelant el sector.

La digitalització ha transformat la forma en què els consumidors investiguen i compren productes nàutics.

Participar en aquest seminari permetrà a les empreses conèixer les últimes estratègies de venda online, optimitzar la seva presència digital i aprofitar les noves oportunitats de mercat.

A més, es podran identificar tendències, eines tecnològiques i models de negoci innovadors per seguir competint en un entorn cada vegada més digitalitzat.

DATES I UBICACIO:

  • BARCELONA (inscripció limit divendres 28 de febrer)

– dimarts       04/03: PORT GINESTA (SALA POLIVALENT) – Port Ginesta – Les Botigues Sitges

– dijous          06/03: MARINA BADALONA (SALA NAUTICA) – Badalona       

  • TARRAGONA (inscripció limit divendres 7 de març)

– dijous       13/03: NÁUTICA JAVIER BERGA (AULA) – CAMBRILS 

  • GIRONA (inscripció limit divendres 7 de març)

– dimarts       18/03: NAUTIC CENTER (AULA FORMACIO) – Santa Margarida-Roses

– dijous          20/03: ESCOLA NÀUTICA MEDINYÀ (AULA FORMACIÓ) – Marina Palamós – Palamós 

HORARI:

  • de 10 a 18h

 

INSCRIPCIO:

 

PROGRAMA:

Secció 1 – Context actual de la venda nàutica (30 minuts)

10:00 a 10:30

Objectius:

  • contextualitzar els reptes i oportunitats del sector nàutic

Canvis a la societat

  • Influència dels canvis al sector náutica

Reflexió grupal: identificació dels principals desafiaments dels assistents

 

Secció 2 – Els canvis en el comportament del client i el seu impacte a la venda (1 hora 30 minuts)

10:30 a 12:00

Objectius:

  • comprendre com ha canviat el comportament del client en els últims 15 anys
  • reconèixer les noves prioritats i expectatives del consumidor nàutic

El client informat

  • com ha canviat el comportament del client en els últims 15 anys
  • reconèixer les noves prioritats i expectatives del consumidor nàutic
  • la investigació prèvia a la compra
  • la cerca d’opinions
  • influències i “influencers”

Noves prioritats del client actual

  • és la sostenibilitat un criteri de compra?
  • el factor tecnològic (i la curiositat): embarcacions elèctriques, sistemes intel·ligents … i la IA
  • experiències personalitzades

Coneixement bàsic del client:

  • experiències personalitzades
  • el que vol (necessitats)
  • el que el mou a prendre la decissió de compra
  • els rols del client al procés de compra

El profund canvi del cicle de compra

  • transofrmació de les fases del “customer journey”

Role-play?

 

Secció 3 – La transformació digital a la venda nàutica (1 hora 30 minuts)

12:00 a 13:30

Objectius:

  • entendre la importància de la digitalització
  • explorar eines i estratègies digitals clau per a l’èxit

Presència digital efectiva

  • la pagina web optimitzada
  • estratègies SEO per atraure tràfic

Màrqueting digital al sector nàutic

  • l’ús de les xarxes socials
  • publicitat segmentada
  • email màrqueting: com dissenyar campanyes per a captar i per a fidelitzar

Eines digitals

  • CRM per a gestionar les relacions amb els clients
  • plataformes d’anàlisi de dades per a mesurar resultats

Taller pràctic: dissenyar un embut de vendes digital

__________

PAUSA DINAR

__________

Secció 4 – Técniques actuals de venda presencial i online (1 hora 30 minuts)

15:30 a 17:00

Objectius:

  • millorar les habilitats de venda, adaptades a l’entorn actual
  • oferir experiències personalitzades i destacar-se de la competència

La venda consultiva

  • construir confiança i assessorar el client
  • técniques d’escolta activa i formulació de preguntes clau

La personalització de l’oferta

  • adaptar les propostes al perfil i necessitats del client
  • configurar paquets personalitzats

Experiència de compra al punt de venda

  • el procés de venda
    • acollida
    • classificació del client
    • sondeig
    • presentació de venda
    • argumentació
    • objeccions
    • tancament
    • seguiment i experiència d’usuari
  • activitats de suport
  • comunitat: esdeveniments exclusius per a clients i clients potencials

Estratègies de cross-selling i upselling

  • oferir productes complementaris o de major “categoria”
  • beneficis de la venda basada en el valor afegit

 

Secció 5 – La relació a llarg termini amb el client (30 minuts)

17:00 a 17:30

Objectius:

  • mantenir relacions duradores amb els clients per a generar fidelització
  • conèixer estratègies postvenda efectives

La postvenda com a clau de l’éxit

  • seguiment de la venda feta: interés, enquestes i recordatoris
  • serveis postvenda “venedors”: actualitzacions, tallers formatius

Programes de fidelització

  • beneficis exclusius per a clients recurrents
  • ofertes personalitzades i esdeveniments privats
  • del client fidel a l’evangelitzador (member get member?)

Construcció de comunitat

  • xarxes socials i newsletters per a mantenir el contacte
  • organització d’esdeveniments i activitats per a clients

Cas d’estudi

 

Secció 6 – Tancament del seminari i pla d’acció (30 minuts)

17:30 a 18:00

Objectius:

  • consolidar els aprenentatges
  • facilitar la implementació de les estratègies comentades

Recapitulació (idees i eines)

Pla d’acció individual

  • disseny d’un pla concret per a l’aplicació al seu negoci
  • identificació d’objectius a curt, mig i llarg termini

Preguntes

 

Materials i recursos

  • Manual en pdf
  • Plantilles d’embut de vendes
  • Plantilla de pla d’acció
  • Llistat d’eines tecnològiques comentades
  • Guia d’estratègies digitals específiques per al sector nàutic
  • Accés a comunitat online per a networking i consultes posteriors
  • Diploma

PREU INSCRIPCIÓ* PER ASSISTENT:
– EMPRESES ASSOCIADES:                              0 € + IVA per assistent
– EMPRESES ASSOCIADES INDIRECTES**:   30 € + IVA per assistent
– EMPRESES NO ASSOCIADES:                      60 € + IVA per assistent

* La inscripció inclou: formació, materials, diploma i dinar
** Son aquelles empreses associades a associacions que estan associades a ADIN – CLUSTER NAUTIC

 

DIPTIC PROGRAMA:

Curs Bones Pràctiques
Cursos online

Cursos online

Salon Nautico Barcelona_2025

¡SUBSCRIU-TE A LA NEWSLETTER!

He llegit i accepto la política de protecció de dades

Resum de privacitat

Aquest lloc web utilitza cookies per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les cookies s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.