Seminari “La Venda Nàutica a l’era digital: Estratègies per a respondre a un mercat en transformació”
Les empreses nàutiques necessiten assistir al seminari “La Venda Nàutica a l’era digital: Estratègies per a respondre a un mercat en transformació” per adaptar-se als canvis que estan modelant el sector.
La digitalització ha transformat la forma en què els consumidors investiguen i compren productes nàutics.
Participar en aquest seminari permetrà a les empreses conèixer les últimes estratègies de venda online, optimitzar la seva presència digital i aprofitar les noves oportunitats de mercat.
A més, es podran identificar tendències, eines tecnològiques i models de negoci innovadors per seguir competint en un entorn cada vegada més digitalitzat.
DATES I UBICACIO:
- BARCELONA (inscripció limit divendres 28 de febrer)
– dimarts 04/03: PORT GINESTA (SALA POLIVALENT) – Port Ginesta – Les Botigues Sitges
– dijous 06/03: MARINA BADALONA (SALA NAUTICA) – Badalona
- TARRAGONA (inscripció limit divendres 7 de març)
– dijous 13/03: NÁUTICA JAVIER BERGA (AULA) – CAMBRILS
- GIRONA (inscripció limit divendres 7 de març)
– dimarts 18/03: NAUTIC CENTER (AULA FORMACIO) – Santa Margarida-Roses
– dijous 20/03: ESCOLA NÀUTICA MEDINYÀ (AULA FORMACIÓ) – Marina Palamós – Palamós
HORARI:
- de 10 a 18h
INSCRIPCIO:
- FORMULARI_INSCRIPCIO_SEMINARIS_2025 (obligatòria amb data límit el divendres de la setmana anterior: Data límit Barcelona 28/2, Tarragona 7/3 i Girona 14/3)
- info@clusternautic.cat / 615 64 33 79
PROGRAMA:
Secció 1 – Context actual de la venda nàutica (30 minuts)
10:00 a 10:30
Objectius:
- contextualitzar els reptes i oportunitats del sector nàutic
Canvis a la societat
- Influència dels canvis al sector náutica
Reflexió grupal: identificació dels principals desafiaments dels assistents
Secció 2 – Els canvis en el comportament del client i el seu impacte a la venda (1 hora 30 minuts)
10:30 a 12:00
Objectius:
- comprendre com ha canviat el comportament del client en els últims 15 anys
- reconèixer les noves prioritats i expectatives del consumidor nàutic
El client informat
- com ha canviat el comportament del client en els últims 15 anys
- reconèixer les noves prioritats i expectatives del consumidor nàutic
- la investigació prèvia a la compra
- la cerca d’opinions
- influències i “influencers”
Noves prioritats del client actual
- és la sostenibilitat un criteri de compra?
- el factor tecnològic (i la curiositat): embarcacions elèctriques, sistemes intel·ligents … i la IA
- experiències personalitzades
Coneixement bàsic del client:
- experiències personalitzades
- el que vol (necessitats)
- el que el mou a prendre la decissió de compra
- els rols del client al procés de compra
El profund canvi del cicle de compra
- transofrmació de les fases del “customer journey”
Role-play?
Secció 3 – La transformació digital a la venda nàutica (1 hora 30 minuts)
12:00 a 13:30
Objectius:
- entendre la importància de la digitalització
- explorar eines i estratègies digitals clau per a l’èxit
Presència digital efectiva
- la pagina web optimitzada
- estratègies SEO per atraure tràfic
Màrqueting digital al sector nàutic
- l’ús de les xarxes socials
- publicitat segmentada
- email màrqueting: com dissenyar campanyes per a captar i per a fidelitzar
Eines digitals
- CRM per a gestionar les relacions amb els clients
- plataformes d’anàlisi de dades per a mesurar resultats
Taller pràctic: dissenyar un embut de vendes digital
__________
PAUSA DINAR
__________
Secció 4 – Técniques actuals de venda presencial i online (1 hora 30 minuts)
15:30 a 17:00
Objectius:
- millorar les habilitats de venda, adaptades a l’entorn actual
- oferir experiències personalitzades i destacar-se de la competència
La venda consultiva
- construir confiança i assessorar el client
- técniques d’escolta activa i formulació de preguntes clau
La personalització de l’oferta
- adaptar les propostes al perfil i necessitats del client
- configurar paquets personalitzats
Experiència de compra al punt de venda
- el procés de venda
- acollida
- classificació del client
- sondeig
- presentació de venda
- argumentació
- objeccions
- tancament
- seguiment i experiència d’usuari
- activitats de suport
- comunitat: esdeveniments exclusius per a clients i clients potencials
Estratègies de cross-selling i upselling
- oferir productes complementaris o de major “categoria”
- beneficis de la venda basada en el valor afegit
Secció 5 – La relació a llarg termini amb el client (30 minuts)
17:00 a 17:30
Objectius:
- mantenir relacions duradores amb els clients per a generar fidelització
- conèixer estratègies postvenda efectives
La postvenda com a clau de l’éxit
- seguiment de la venda feta: interés, enquestes i recordatoris
- serveis postvenda “venedors”: actualitzacions, tallers formatius
Programes de fidelització
- beneficis exclusius per a clients recurrents
- ofertes personalitzades i esdeveniments privats
- del client fidel a l’evangelitzador (member get member?)
Construcció de comunitat
- xarxes socials i newsletters per a mantenir el contacte
- organització d’esdeveniments i activitats per a clients
Cas d’estudi
Secció 6 – Tancament del seminari i pla d’acció (30 minuts)
17:30 a 18:00
Objectius:
- consolidar els aprenentatges
- facilitar la implementació de les estratègies comentades
Recapitulació (idees i eines)
Pla d’acció individual
- disseny d’un pla concret per a l’aplicació al seu negoci
- identificació d’objectius a curt, mig i llarg termini
Preguntes
Materials i recursos
- Manual en pdf
- Plantilles d’embut de vendes
- Plantilla de pla d’acció
- Llistat d’eines tecnològiques comentades
- Guia d’estratègies digitals específiques per al sector nàutic
- Accés a comunitat online per a networking i consultes posteriors
- Diploma
PREU INSCRIPCIÓ* PER ASSISTENT:
– EMPRESES ASSOCIADES: 0 € + IVA per assistent
– EMPRESES ASSOCIADES INDIRECTES**: 30 € + IVA per assistent
– EMPRESES NO ASSOCIADES: 60 € + IVA per assistent
* La inscripció inclou: formació, materials, diploma i dinar
** Son aquelles empreses associades a associacions que estan associades a ADIN – CLUSTER NAUTIC
DIPTIC PROGRAMA: