LA MATRICULACIÓ D’EMBARCACIONS GENER-MARÇ DE 2026 AUGMENTA UN +16,4% A TOT L’ESTAT I A CATALUNYA UN +20,2%

8-abr.-2026 | Formació i cursos, Notícies del Clúster, Notícies del sector, Notícies Generals

Comparteix:

– El mercat d’ocasió retrocedeix a tot l’Estat un – 6,4 % i a Catalunya augmenta un + 11,6 %. 

– El mercat de lloguer (llista 6ª) ja representa a tot l’Estat un 29,8 % del total i a Catalunya 43,6 %. 

Barcelona, Abril 2026. Durant el període Gener-Març la matriculació d’embarcacions noves a tot l’Estat ha experimentat un augment un 16,4 % i a Catalunya ha augmentat un +20,2 %, passant, a nivell estatal de 831 a 967 embarcacions matriculades, mentre que a Catalunya, s’ha passat, respecte al mateix període, de 124 a 149 embarcacions matriculades, segons l’informe elaborat per CLÚSTER NÀUTIC CATALÀ amb dades de la Direcció General de la Marina Mercant.  

Desglossat per particulars i lloguer, al conjunt de l’Estat el mercat de particulars (llista 7a) ha pujat un +16,7 %, passant de 582 a 679 embarcacions matriculades, i el mercat de lloguer (llista 6a) ha augmentat un +15,7 %, passant de 249 a 288 embarcacions matriculades, mentre que a Catalunya el mercat de particulars ha crescut d’un +7,7 % passant de 78 a 84 embarcacions matriculades i el de lloguer ha augmentat un +41,3 %, passant de 46 a 65 embarcacions matriculades.  

El mercat de lloguer (llista 6ª) representa a tot l’Estat un 29,8 % del total d’embarcacions matriculades, mentre que a Catalunya la xifra augmenta fins al 43,6 %; seguint la tendència de canvis en els hàbits de consum dels usuaris iniciada els darrer anys, on cada cop més aposten pel lloguer, resultant que prop d’un terç de les embarcacions matriculades al conjunt de l’Estat i quasi la meitat a Catalunya, ho estan en llista 6ª. 

La Capitania de Cartagena és la que més embarcacions ha matriculat amb 114, Barcelona amb 108, Alacant amb 106, Palma de Mallorca amb 104, Almeria amb 47,   Santander   amb   43, Gijón  amb  42,  Santa  Cruz  de   Tenerife amb 42, Málaga amb 35 i Vigo amb 33 completen les deu primeres posicions en el rànquing estatal. 

 Tipus d’embarcacions 

Per tipus d’embarcacions, a nivell estatal, quasi totes les tipologies augmenten i de major a menor davallada, les embarcacions de vela pujen un +59,%, les rígides d’un +26,%, les  neumàtiques   un +17,3 %, les motos un +5,1 %, mentre que les embarcacions semirrígides experimenten un descens del -3,5 %.” 

En canvi a Catalunya, amb un comportament diferent es produeixen increments d’un 50,0 % a les embarcacions semirrígides, d’un +42,1% a les rígides, es mantenen les de vela amb un +0,0%, i la resta de tipologies experimenten retrocessos, en particular les motos aquàtiques d’un –7,% i les embarcacions neumàtiques d’un –40,%.  

 Per eslores 

A nivell estatal, quasi totes les eslores donen augmentsdestacant les embarcacions de 15 a 24mque creixen d’un +100 %les d’entre 8 i 12m que creixen d’un 18 %, i les més petites fins a 8m. d’eslora d’un 15 %.  

Mentre que a Catalunya, de manera similar, destaquen els augments de les embarcacions de 15 a 24m, que creixen d’un +75 %, les de fins a 8m d’eslora d’un 31 % i les d’entre 8 i 12 metres, que creixen un 25 %.  

 Mercat d’embarcacions de segona mà 

El mercat de les embarcacions d’ocasió, ha tingut un comportament irregular i diferents al conjunt de l’Estat que a Catalunya, i mentre que al conjunt de l’Estat ha tingut un retrocés d’un -6.4 %, passant de 3.302 a 3.091 unitats venudes, a Catalunya, el mercat ha tingut una evolució de creixement amb un +13,2 % passant de 631 a 714 embarcacions venudes en el període.  

En el conjunt de l’Estat, es venen 3,2 embarcacions d’ocasió per cada embarcació nova matriculada, mentre que a Catalunya, aquest rati es sensiblement més alt, venent-se 4,8 embarcacions d’ocasió per cada embarcació nova matriculada. 

 Declaracions 

En opinió d’Amadeu Núñez, President de CLÚSTER NÀUTIC CATALÀ:
“Des del Clúster Nàutic Català valorem positivament els primers mesos del 2026. Tot i l’increment en la matriculació d’embarcacions noves a Catalunya d’un +20,2 % i el creixement del mercat d’ocasió d’un +11,6 %, observem que molts usuaris continuen apostant per l’ús de les embarcacions a través del lloguer i les activitats recreatives en lloc de la compra. Aquesta tendència, especialment en embarcacions de petita eslora i motos aquàtiques, assegura la continuïtat i dinamisme futur del sector nàutic català, tot mantenint l’interès per la pràctica d’activitats nàutiques.” 

 Miquel Guarner, Secretari General de CLÚSTER NÀUTIC CATALÀ:
“Les dades del primer trimestre mostren un comportament millor del que preveiem, amb una evolució positiva que convida a un optimisme moderat. El sector nàutic català demostra capacitat d’adaptació i solidesa, especialment en segments vinculats a l’ús i al lloguer. Des del Clúster, continuem impulsant iniciatives per reforçar aquesta tendència, com les formacions en intel·ligència artificial que hem desplegat arreu del territori, orientades a millorar la captació de clients, la gestió comercial i l’eficiència operativa de les empreses. Confiem que aquesta dinàmica es consolidi durant la temporada.” 

Sobre:  

CLUSTER NAUTIC CATALÀ: ADIN, l’Associació d’empresaris d’Indústries, Comerç i Serveis Nàutics, constituïda al 1969, i al 2009 promotora del CLÚSTER NÀUTICA CATALÀ, aglutina i defensa els interessos de mes de 200 empreses, de les diverses associacions i entitats del sector nàutic que representa.  

Més informació: M. Guarner – info@clusternautic.cat – www.clusternautic.cat 

Tel. 615 64 33 79 – 93 233 24 31                                                                

Descarrega’t aquí els documents amb la informació:

Curs Bones Pràctiques
Cursos online

Cursos online

Salon Nautico Barcelona_2025

¡SUBSCRIU-TE A LA NEWSLETTER!

He llegit i accepto la política de protecció de dades

Resum de privacitat

Aquest lloc web utilitza cookies per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les cookies s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.