Ports de la Generalitat i el CTTI testegen amb un robot marí la digitalització de les dades recollides del port de l’Estartit

11-des.-2024 | Notícies del sector, Notícies Generals

Comparteix:

  • El robot captarà dades en temps real i permetrà monitorar el port de l’Estartit per establir un nou estàndard de gestió portuària digital
  •  Aquesta tecnologia permetrà accedir a zones marítimes complexes i comprovar les afectacions dels temporals a l’accés marítim, la infraestructura submergida i el fons marí

 El departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, a través de l’empresa pública Ports de la Generalitat, amb col·laboració amb el departament de Presidència, a través del Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació (CTTI), estan duent a terme una prova pilot al port de l’Estartit que implica la digitalització i l’automatització de la presa de dades en les infraestructures i les instal·lacions portuàries mitjançant robots aquàtics i submarins i una tecnologia d’avantguarda. Amb aquests robots marins es pot redefinir la gestió i la supervisió de les instal·lacions portuàries, amb la generació de bessons digitals. La prova pilot finalitza demà dijous, però els resultats no es tindran fins al mes de gener.

Aquesta tecnologia proporciona eines per prendre decisions informades i proactives, basades en dades marines recollides i analitzades de manera contínua sobre el comportament d’un temporal i les afectacions d’aterrament de sorres a l’accés marítim dels ports, a la infraestructura portuària submergida o al fons marí. També permetrà accedir a àrees marítimes de complicat accés i zones allunyades. Aquests robots, que es poden dirigir per control remot, són capaços de crear una còpia digital del port de l’Estartit per oferir una visió integral i precisa de l’entorn portuari. Així, poden fer batimetries en diferents fondàries, fer imatges amb càmeres subaquàtiques i diferent grau de resolució, per oferir una visió més completa de l’entorn marítim. Aquesta tecnologia permetrà connectar les dades geoespacials en temps real amb una aplicació web, facilitant l’anàlisi immediata.

Alguns dels beneficis d’aquesta tecnologia són l’optimització dels recursos, la priorització dels riscos, la implementació de mesures protectores, la delimitació de zones afectades i la millora de l’operativitat, entre altres.

La col·laboració entre el CTTI i Ports de la Generalitat ha fet possible avançar en l’aplicació de noves tecnologies en els ports competència de la Generalitat. Una de les línies estratègiques del Pla de ports Horitzó 2030 és la innovació i un dels seus objectius és la transformació digital dels ports catalans.

 

Curs Bones Pràctiques
Cursos online

Cursos online

Salon Nautico Barcelona_2025

¡SUBSCRIU-TE A LA NEWSLETTER!

He llegit i accepto la política de protecció de dades

Resum de privacitat

Aquest lloc web utilitza cookies per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les cookies s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.