EL CLÚSTER NÀUTIC CATALÀ – ADIN I L’AGÈNCIA TRIBUTÀRIA DE CATALUNYA SIGNEN UN ACORD PER FACILITAR TRÀMITS TRIBUTARIS TELEMÀTICS A LES EMPRESES DEL SECTOR

5-juny-2025 | Notícies del Clúster, Notícies del sector

Comparteix:

Barcelona, 5 de juny de 2025El Clúster Nàutic Català – ADIN i l’Agència Tributària de Catalunya (ATC) han signat un acord de col·laboració social que permet a les empreses associades efectuar, en representació de terceres persones, la presentació i el pagament d’autoliquidacions, declaracions i altres documents tributaris a través de mitjans telemàtics.

Aquest acord suposa un pas endavant en la digitalització del sector i en la simplificació dels procediments tributaris, tot alineant-se amb la normativa vigent que promou la utilització de mitjans electrònics en les relacions amb l’administració pública.

Gràcies a aquest acord, les empreses associades a ADIN podran realitzar tràmits com ara l’autoliquidació d’impostos sobre transmissions patrimonials (models 600, 620 i 627), la gestió de l’impost sobre estades en establiments turístics (models 920, 940 i 950), la presentació d’al·legacions, recursos i altres gestions mitjançant la seu electrònica de l’ATC.

Per poder operar dins aquest marc, les empreses interessades han de sol·licitar l’adhesió al Clúster Nàutic Català – ADIN, que és l’entitat autoritzada per trametre les sol·licituds d’alta a l’ATC. Un cop validada la documentació i comprovats els requisits tècnics i legals, l’Agència emetrà una autorització per operar com a presentadors en representació de tercers.

Aquest mecanisme contribueix a millorar l’eficiència en la gestió tributària del sector nàutic, oferint a les empreses un canal àgil, segur i reconegut per actuar en nom dels seus clients, estalviant temps i costos administratius.

Per a més informació sobre el procediment d’adhesió i els requisits tècnics, les empreses poden contactar amb el Clúster Nàutic Català – ADIN o visitar el portal web de l’Agència Tributària de Catalunya (atc.gencat.cat).

 

D’esquerra a dreta:

  • Eudald Vigo,  Cap de l’Àrea d’Estratègia, Relacions Ext. i Comunic. de l’Agència Tributària de Catalunya
  • Miquel Guarner, Secretari General del Clúster Nàutic Català
  • I Andreu Navas, Director de l’Agència Tributària de Catalunya

 

Declaracions:

Miquel Guarner, Secretari General del Clúster Nàutic Català “Aquest acord suposa un pas endavant per facilitar la gestió tributària de les empreses del sector nàutic. Des del Clúster, continuem treballant per oferir eines pràctiques i útils que simplifiquin la relació amb l’Administració.”

Curs Bones Pràctiques
Cursos online

Cursos online

Salon Nautico Barcelona_2025

¡SUBSCRIU-TE A LA NEWSLETTER!

He llegit i accepto la política de protecció de dades

Resum de privacitat

Aquest lloc web utilitza cookies per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les cookies s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.